Największy w Polsce
8a.pl – czołowy sprzedawca odzieży i sprzętu outdoorowego premium – otwiera w Krakowie swój nowy sklep stacjonarny, który stanie się największym w Polsce. Firma korzysta z rosnącego, niemal 10% trendu wzrostu sprzedaży produktów outdoorowych w kraju.
Rynek outdoorowy w Polsce szacowany jest na około 2,5 miliarda złotych, a do 2026 roku prognozowany jest jego wysoki, jednocyfrowy wzrost. Zgodnie z badaniem zleconym przez Nationale-Nederlanden rok temu, jedna piąta Polaków angażuje się w codzienną aktywność fizyczną, a jedna czwarta uprawia sport kilka razy w tygodniu.
Najchętniej wybierają spacery, nordic walking oraz jazdę na rowerze. Jak podaje raport PMR, niemal połowa osób kupujących artykuły sportowe trenuje kilka razy w tygodniu, a 13% – codziennie. Co więcej, ponad jedna czwarta Polaków wydaje rocznie do 200 zł na produkty i usługi związane ze swoją aktywnością sportową, a co piąty jest w stanie przeznaczyć na ten cel ponad 1 tys. zł.
Po pandemii internet stał się kluczowym kanałem sprzedaży produktów sportowych, odpowiadając za blisko 36% rynku w 2020 roku. Średnie tempo wzrostu rynku w latach 2023–2028 prognozowane jest na poziomie 6% rocznie.
W bieżącym roku najlepsze wyniki odnotowano w lipcu (wzrost 10,6% według barometru 4outdoor), czerwcu (9,6%) oraz wrześniu (9,3%). –" Blisko 10% wzrostowi sprzedaży w tym segmencie towarzyszą także pozytywne nastroje panujące na rynku w drugiej połowie roku". – podkreśla CEO 8a.pl.