Strona główna / Artykuły z branży / Answear z wynikami lepszymi od prognoz za II kwartał

Answear z wynikami lepszymi od prognoz za II kwartał

i zyskuje przewagę nad Zalando i Modivo.

W II kwartale 2025 roku Answear.com powrócił na rentowną ścieżkę po okresie intensywnych inwestycji.

EBITDA spółki w tym okresie osiągnęła 20,3 mln zł, natomiast w pierwszym półroczu 30,2 mln zł. Answear.com utrzymuje pozycję najszybciej rozwijającej się platformy fashion e-commerce w Europie – w II kwartale przychody wzrosły o 16%, osiągając 399,3 mln zł, a w całym półroczu wzrost wyniósł 19%, do 751,9 mln zł.

W II kwartale 2025 roku przychody Answear.com osiągnęły 399,3 mln zł, co oznacza wzrost o 16% w ujęciu rdr, a w całym pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 751,9 mln zł, rosnąc o 19% rdr. Marża na sprzedaży w II kwartale poprawiła się o 2,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem ubiegłym. Spółka odnotowała 20,3 mln zł EBITDA, podczas gdy rok wcześniej poniosła stratę ponad 10 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec -17,6 mln zł przed rokiem.

W skali pierwszego półrocza EBITDA sięgnęła 30,2 mln zł, a zysk netto wyniósł 6,5 mln zł. Istotna poprawa wyników finansowych była efektem skutecznej kontroli kosztów oraz wzrostu efektywności operacyjnej.

W ostatnim kwartale marka PRM, zajmująca się segmentem luxury streetwear & fashion, utrzymała dynamiczny wzrost. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 40%, osiągając 48,6 mln zł, a EBITDA wyniosła 1,7 mln zł, odnotowując wyraźną poprawę w porównaniu do straty w analogicznym okresie rok wcześniej.

W drugim kwartale 2025 roku Answear.com skupiał się na konsekwentnym wdrażaniu strategii premiumizacji oraz umacnianiu zmian w portfolio produktowym w ramach transformacji oferty w kierunku segmentu premium i high-end.

Kategorie: