Strona główna / Artykuły z branży / Czyżby konsolidacja branży jubilerskiej.

Czyżby konsolidacja branży jubilerskiej.

W.Kruk wybrał się na zakupy.

W.KRUK S.A., właściciel najstarszej i najbardziej rozpoznawalnej polskiej marki jubilerskiej, z dumą ogłasza podpisanie umowy na przejęcie wyjątkowej marki biżuterii personalizowanej Lilou. Dzięki tej strategicznej inwestycji, W.KRUK – będący częścią Grupy Kapitałowej VRG – poszerzy swoją sieć o 45 butików Lilou i sklep internetowy marki, wzbogacając ofertę o jeszcze bardziej unikalne, spersonalizowane produkty. Ponad 180 salonów W.KRUK w Polsce i na Węgrzech oraz nowo pozyskane butiki Lilou stworzą razem silną i komplementarną sieć sprzedaży, która umocni pozycję W.KRUK jako lidera rynku jubilerskiego. Transakcja o wartości 105 mln zł to kolejny krok w budowaniu silnej, innowacyjnej i konkurencyjnej marki, która odpowiada na marzenia Klientów o wyjątkowej biżuterii.

W jubileuszowym roku, w którym marka W.KRUK świętuje swoje 185-lecie, właściciel spółki zapowiedział ważną transakcję dla polskiego rynku jubilerskiego. W.KRUK S.A. ogłosił plan włączenia do swojego portfolio popularnej marki Lilou, której twórcami są Magdalena i Yves Mousson-Lestang. Lilou, znana z autorskiej biżuterii o wysokim stopniu personalizacji, ma funkcjonować w strukturach W.KRUK jako niezależny brand. Finalizacja umowy wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W.KRUK S.A., należący do Grupy Kapitałowej VRG, to marka oferująca ekskluzywną biżuterię złotą i srebrną, brylanty, kamienie szlachetne oraz autorskie kolekcje inspirowane najnowszymi trendami w jubilerstwie. Firma może poszczycić się również najszerszym portfolio marek zegarkowych na polskim rynku, reprezentując najbardziej prestiżowe szwajcarskie manufaktury zegarmistrzowskie, takie jak Rolex, Patek Philippe, Cartier, Omega, IWC, Chopard, Bulgari i wiele innych.

Lilou to marka, która od 2008 roku, dzięki Magdalenie Mousson-Lestang, zdobyła uznanie dzięki personalizowanej biżuterii i autorskim projektom. Klienci mogą wybierać spośród kreatywnych wzorów dostępnych w sieci 45 butików w Polsce, a także w sklepach we Francji i Niemczech oraz online. Produkty Lilou można znaleźć również na lotniskach w Polsce, a od lipca także na pokładach samolotów linii LOT. Autentyczne wartości i zaangażowanie społeczne sprawiają, że marka buduje silną, emocjonalną relację z klientami.

W.KRUK S.A. zamierza kontynuować działalność butików Lilou, utrzymując unikalny i niezależny charakter tej marki. Kierunek rozwoju Lilou wpisuje się w strategię Grupy Kapitałowej VRG, której celem jest budowa Domu Marek – miejsca, w którym każda marka może się rozwijać w poszanowaniu swojej tożsamości i autonomii, jednocześnie tworząc wspólną wartość dodaną.

Po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz skutecznym włączeniu marki Lilou w struktury W.KRUK S.A. i Grupy Kapitałowej VRG, Magdalena Mousson-Lestang nadal będzie aktywnie wspierać rozwój Lilou. W dalszej perspektywie planuje jednak skoncentrować się na nowym, autorskim przedsięwzięciu, w pełni dedykowanym biżuterii z segmentu luksusowego.

Kategorie: