Czy podbije tamtejszy rynek?
Grupa SMYK, wiodący polski dostawca produktów dla dzieci, otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny na Słowacji, kontynuując swoją międzynarodową ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma zamierza rozwijać sprawdzony model biznesowy, który od lat funkcjonuje w Polsce i z powodzeniem został wdrożony w Rumunii, na kolejne rynki regionu. W latach 2025–2026 SMYK planuje uruchomienie własnych sklepów także w Czechach i Bułgarii.
Pierwszy sklep SMYK na Słowacji został otwarty 22 sierpnia w centrum handlowo-rozrywkowym Bory Mall w Bratysławie. Na powierzchni około 600 m² klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy zabawek, odzieży, obuwia, artykułów szkolnych oraz licznych akcesoriów dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat.
Podobnie jak w Polsce, SMYK w Słowacji oferuje produkty własnych marek: COOL CLUB – odzież, SMIKI – zabawki i akcesoria dziecięce, oraz KAYOKKI – plecaki i artykuły szkolne. Dodatkowo w ofercie znajdują się produkty renomowanych, światowych producentów zabawek, gier i akcesoriów dziecięcych. Wszystko to dostępne w jednym miejscu, zgodnie z koncepcją „one-stop-shop".
Międzynarodowa ekspansja Grupy SMYK opiera się na strategii „najpierw offline, potem online”: na nowych rynkach w pierwszej kolejności powstają sklepy stacjonarne, a następnie uruchamiane są sklepy internetowe, co pozwala na pełną integrację kanałów sprzedaży w modelu omnichannel. Sprawne funkcjonowanie tego systemu oraz dalszy rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej wspiera nowoczesne centrum dystrybucyjne Grupy SMYK w Łodzi. W 2024 roku centrum obsłużyło 4,5 miliona zamówień online od klientów indywidualnych, jednocześnie zaopatrując zarówno własne sklepy SMYK, jak i punkty sprzedaży partnerów w ponad 20 krajach.