Wszystko aby dołączyć do European Marketing Distribution (EMD).
Grupa Eurocash (obejmująca m.in. Delikatesy Centrum, Lewiatana, Dużego Bena, Eurocash Sieci Partnerskie: ABC, Groszek, Euro Sklep oraz Gama – Partnerski System Detaliczny), Grupa Chorten oraz Netto Polska planują powołanie wspólnej spółki typu joint venture. Celem inicjatywy jest dołączenie do European Marketing Distribution (EMD) – jednej z czołowych europejskich organizacji zakupowych. Finalizacja przystąpienia będzie możliwa po uzyskaniu wcześniejszej zgody właściwego organu ochrony konkurencji.
Dzięki przystąpieniu do EMD, nowi partnerzy zyskają dostęp do szerszych możliwości zakupowych na poziomie europejskim, co pozwoli im na osiągnięcie istotnych oszczędności w łańcuchu dostaw. Uzyskane korzyści planują wykorzystać na dalsze udoskonalenie oferty skierowanej do klientów swoich sieci detalicznych.
Utworzenie nowego podmiotu przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska oraz jego przystąpienie do EMD powinno przyczynić się do poprawy warunków zakupowych dla detalistów zrzeszonych w sieciach Eurocash i Chorten, a także klientów sklepów Netto Polska. Łącznie sieci te obejmują około 20 tys. placówek handlowych i generują roczne obroty przekraczające 12 miliardów euro, co plasuje je na drugim miejscu wśród największych graczy rynku detalicznego w Polsce.