„Back to detail” is retail – tegoroczny motyw przewodni forum to odpowiedź na wyzwanie, jakim jest rentowność w branży handlowej. Kluczowe staje się ponowne, wnikliwe spojrzenie na konsumenta – zrozumienie, jak się zmienił i jakie ma dziś oczekiwania wobec marek. To czas hiperpersonalizacji, doskonałej obsługi, mądrej synergii między technologią a ludzkim podejściem, wykorzystania danych w podejmowaniu trafnych decyzji i optymalizacji istniejących strategii. Skupienie na udoskonalaniu dostępnych już procesów i narzędzi, ich dostosowywanie do aktualnych trendów i konkretnych potrzeb klientów – to kierunek, który pozwala odzyskać właściwą perspektywę i efektywnie odpowiadać na współczesne wyzwania rynku.
Wielu detalistów już dawno zdało sobie sprawę, że skuteczne wdrożenie AI wymaga znaczących nakładów finansowych i zmierzenia się z licznymi wyzwaniami technologicznymi. Mimo dużych oczekiwań ze strony CEO i zarządów, sztuczna inteligencja nie stanowi uniwersalnego rozwiązania na wszystkie problemy – nie zniweluje sama z siebie rosnących kosztów operacyjnych (zwłaszcza kosztów pracy), nie rozwiąże kwestii spadku wartości pracy sprzedawcy, ani nie zneutralizuje wpływu globalnych napięć politycznych i gospodarczych, jak chociażby sytuacji w Ukrainie czy USA. Co więcej, większość firm wciąż nie dysponuje odpowiednimi narzędziami analitycznymi, a jedynie nieliczni gracze podejmują działania w tym zakresie w sposób wycinkowy. Przed nami wciąż długa droga – zarówno pod względem wdrożeń, jak i rozwoju kompetencji w obszarze AI.
Po szczegółowy program wejdź na strone wydarzenia: Retail Challenge Poland